Søvn

God søvn giver glade og kvikke børn.

I vuggestuen følger vi barnets rytme og behov i forhold til søvn. Vi samarbejder med Jer forældre omkring barnets søvnbehov.

I vuggestuen lader vi som udgangspunkt helst børn sove til de vågner af sig selv.

Nogle børn har brug for at sove flere gange i løbet af dagen, andre kun en kort lur.

Børnene i vuggestuen sover ude i vores liggehal i krybber. Hvis børn sover inde aftales det med stuens personale.

Kernehuset stiller madrasser og sengetøj til rådighed. Vi sørger for at sengetøjet bliver vasket, men forældre sørger selv for at det skiftes. Pædagogerne giver Jer besked, når det er tid til at skifte sengetøj.

Føler barnet sig mest tryg ved at sove i egen Voksipose, er dette også en mulighed.

Barnet må gerne medbring sut og sovebamse.

Børn i børnehaven har mulighed for at få en lur inden døre på en madras. Aftal med stuen, hvis det er nødvendigt.