Ferie / behovsåbent

Behovsåbent:
Det er politisk besluttet at daginstitutioner i Kolding Kommune skal holde lukket på følgende dage:

• De tre dage op til påske
  • Fredag efter Kristi Himmelfartsdag
  • Grundlovsdag 5. juni
  • Uge 28-29-30
  • Dagene mellem jul og nytår (31/12 lukker institutionen kl. 12.30)

I princippet er der lukket, men der er mulighed for at tilmelde sig ved behovspasning. Vi samarbejder med 4 andre institutioner i disse perioder. (Drejens, Strandhuse, Kongebjerget, Eltang).

I kan se fordelingen for 2024 herunder:

Påskeferien: Kongebjerget

Fredag efter Kr. Himmelfart: Eltang

Sommerferien uge 28 - 29- 30: Daginstitutionen Kernehuset

Juleferien: Eltang

Hver institution er repræsenteret med eget personale. Vi kan ikke garantere, at der er personale tilstede fra barnets stue i den fulde åbningstid. Vi beregner personalenormeringen ud fra de tilmeldinger vi får.

Følgende dage er der helt lukket:
Grundlovsdag og juleaftensdag er der lukket i alle institutioner og der tilbydes ikke alternativ pasning.

Øvrige ferieperioder:
I forbindelse med helligdagene, skolernes vinter- og efterårsferie og sommerferien er vores erfaring, at rigtig mange holder fri.

I disse perioder skal I også melde ferie eller fremmøde via ferieperioderne i Aula.

Stuerne vil oftest være slået sammen i disse ferieperioder, alt afhængig af antal fremmødte børn.

Ferie på Aula
Når vi søger oplysninger om hvor mange børn, der møder op, er det fordi det skal bruges i planlægningen af personalets ferie samt deres arbejdstider.

Vi ser det som et vigtigt led i vores gensidige samarbejde, at I forældre er med til at skabe et overblik for planlægningen, da det er ærgerligt at "spilde" personaletimer, der med stor fordel kan bruges på andre tidspunkter, fordi oplysninger om børnefremmødet ikke er korrekte.

• Vi forventer, at I kun tilmelder jeres barn såfremt I har et reelt behov.
  • Vi forventer, at I overholder Jeres barns tilmeldte komme/gå tider.
  • Vi forventer, at I overholder de tidsfrister vi angiver.